24 oktober 2016
Erwin

Het Ben forum: Een waardevolle schat

Tegenwoordig heeft bijna elke mobiele aanbieder een forum. Maar waarom eigenlijk? Ik zal je uitleggen waarom Ben op 28 juni live is gegaan met het nieuwe forum.

Ben voor elkaar

Met het forum willen we klanten maar ook medewerkers met elkaar verbinden zodat we een Ben community kunnen vormen waar leden niet alleen klant zijn maar ook deelnemers en fans zijn. "Ben voor elkaar” is onze visie.

De kracht van het forum

Klanten gebruiken het forum voornamelijk om vragen te stellen over onze producten en diensten en voor toestelhulp. Het voordeel van een forum is dat de vragen en antwoorden online blijven staan en openbaar zijn. Hierdoor is het Ben forum ook een kennisbank voor onze klanten. In één topic kunnen we meerdere klanten bedienen doordat anderen kunnen meelezen. Staat je antwoord er niet tussen? Dan kun je een vraag stellen en zullen andere leden of een van de Ben moderators je helpen. Weet je zelf het antwoord op een vraag of heb je een goede tip waarmee je andere leden kunt helpen, voel je dan vrij om dit te delen.

Ik vind het forum heel waardevol omdat we hier alle vragen en antwoorden van onze klanten op één plek online hebben staan. Dit maakt het voor mij en voor de organisatie inzichtelijk om snel te kunnen signaleren of er bijvoorbeeld storingen zijn of dat er behoefte is aan nieuwe producten of diensten. Ik wil het forum niet alleen inzetten als servicekanaal maar ook als een platform waar ruimte is voor co-creatie. Ik zie het als de kracht van het forum om naar onze klanten te luisteren. Met deze waardevolle informatie kunnen wij onze service verbeteren en kunnen we inspelen op de behoeften van de klant.

Iedereen is welkom

We hebben er bewust voor gekozen om het forum ook toegankelijk te maken voor niet Ben klanten. Zij kunnen zich registeren met Facebook of e-mailadres. Door dit te doen willen we iedereen uitnodigen om zijn of haar kennis over mobiele telefonie met ons te delen of met ons me te denken over nieuwe producten of diensten. Mijn collega Anne-Marie heeft onlangs nog een topic geplaatst met een oproep om mee te denken over nieuwe producten.

Bij het opzetten van het forum hebben we er rekening mee gehouden dat niet iedereen weet hoe een forum werkt. Het forum moet gebruiksvriendelijk zijn voor alle bezoekers. Met dit in gedachte hebben we ervoor gezorgd dat de zoekbalk prominent aanwezig is evenals de button om een vraag te stellen. Daarnaast hebben we een widget geplaatst met drie tabbladen zodat je als bezoeker direct kunt zien wat populaire vragen zijn en welke vragen onbeantwoord en beantwoord zijn.

Voor het lezen van onderwerpen is het niet nodig om je eerst te registeren. Om deel te nemen aan gesprekken of om een vraag te stellen heb je wel een account nodig.

Help jij graag anderen? Heb je een goed idee of wil je graag met ons meedenken? Kom dan naar het Ben forum.

HhH