3 december 2018

Even een serie kijken onderweg naar school, muziek streamen in de sportschool en filmpjes kijken op YouTube als ik thuis ben. Het maakt niet uit, continu maak ik gebruik van mijn mobiele netwerk. Het gebruiken van mijn 4G netwerk is een gewoonte geworden en het is daarom geen verrassing dat ik een abonnement met 6 GB internet heb. Maar wat is nou het voordeel van een grote internetbundel?

16 februari 2018

Stel je voor dat je op een avond lekker gaat slapen. Je legt je telefoon aan de oplader, je kruipt lekker onder je deken en besluit te gaan genieten van je nachtrust. De volgende ochtend word je wakker, maar niet van je wekker. Deze is namelijk niet afgegaan. Wat is er aan de hand? Je telefoon staat uit en gaat niet meer aan. Je weet bijna zeker dat je de telefoon niet uit hebt gezet. Je voelt een lichte paniek op komen. Zou je telefoon stuk zijn? Kan je het laten repareren? Hoe gaat dit in zijn werk? Help! Geen nood! Voor jou heb ik hieronder de 6 belangrijkste punten voor een reparatie op een rij gezet.

5 januari 2018

Werken in de telecom sector is altijd een gewillig onderwerp op feestjes. Telefoons, abonnementen, de service en internetten in het buitenland. Het komt allemaal voorbij. Laatst ook de vraag welke telefoon of abonnement ik zou kopen als mijn contract zou aflopen. Mijn antwoord is dan: Sim Only en een losse telefoon. Soms is de wedervraag dan “Wat is Sim Only ook al weer precies”. Tja, de telecom is doorspekt met een geheel eigen woordenschat. Maar het woord zegt het al een beetje; Sim Only is een abonnement voor alleen je simkaart en de bijbehorende services als bellen, internetten en sms-en. Dus zonder telefoon. Sommige mensen noemen het ook een Sim abonnement.

20 december 2017

Voor mijzelf, maar ook voor vrijwel al mijn vrienden en kennissen bevat hun telefoon allerlei cruciale informatie waar ze super zuinig op zijn. Foto's van alle vakanties of de eerste stapjes van hun kinderen, maar ook WhatsApp berichten die zij nooit kwijt willen raken. Het wordt voor veel mensen daarom steeds spannender om te wisselen van toestel. Omdat ik voor mijn werk minimaal een keer per maand van toestel wissel, moest ik op zoek naar een manier om alle cruciale informatie makkelijk over te kunnen zetten van het ene naar het andere toestel. In mijn eerste Blog voor Ben zal ik je proberen te helpen om dit proces veel gemakkelijker te maken.

14 december 2017

Als je op de snelweg rijdt, dan maak je zelf de keuze: wil je snel opschieten dan rijd je links, maar doe je liever rustig aan dan houd je rechts. Tenminste, als je niet in de file staat… Gek eigenlijk dat je die keuze niet overal hebt. Terwijl hetzelfde bijvoorbeeld ook opgaat voor de keuze tussen 3G en 4G-internetsnelheid. Je kunt bij jouw Ben abonnement nu zelf kiezen of je sneller wilt internetten met 4G, of juist niet. Wat is voor jou belangrijk? Maak na het lezen van dit blog jouw eigen keuze.

2 december 2017

Iedere dag maak je met plezier gebruik van je mobiele telefoon met je Ben simkaart en dan ineens, van de een op de andere dag kun je niet meer bellen, internetten of heb je geen netwerk meer. Anno 2015 kan dit een behoorlijke paniek reactie veroorzaken. Het eerste wat je doet is je mobiele telefoon uit- en aanzetten om te kijken of het probleem hiermee verholpen is. Helaas is dit niet de oplossing. Maar wat dan wel?

Pages