8 maart 2016
Anne-Marie

Verlengen? Wel of niet doen?

Als marketeer voor Ben ben ik geregeld benieuwd wat voor telefoon abonnement mijn vrienden of familie hebben. En waarom ze voor dat abonnement hebben gekozen. Tijdens zo’n nieuwsgierige bui hoor ik wel eens de volgende stellingen: “Mijn abonnement liep af, dus ik moest wel verlengen” of “Ik mocht weer een nieuwe telefoon uitzoeken bij mijn provider”. In dit blog ga ik in op deze stellingen, moet je nu wel of niet verlengen, en hoe zit het met dat ‘uitzoeken’ van een nieuwe telefoon?

Moet je verlengen aan het einde van je abonnement?

Heb je een tweejarig abonnement, en heeft je abonnement zijn einddatum bereikt? Dan betekent dit niet dat je daarna niet meer kunt bellen of internetten. Je abonnement loopt gewoon door, en je wordt heus niet ineens afgesloten. Wel is het goed om even te kijken wat voor mogelijkheden je nu hebt. Heb je bijvoorbeeld tijdens de looptijd van je abonnement kortingen gehad die nu komen te vervallen? Dan kan het interessant zijn om je abonnement te verlengen, en opnieuw van extra kortingen gebruik te maken.

Een nieuwe telefoon ‘uitzoeken’ na 2 jaar? Hoe zit dat?

Veel van mijn vrienden zijn in de veronderstelling dat ze iedere twee jaar een nieuwe telefoon uit mogen of zelfs moeten zoeken bij hun provider. Een aantal jaren geleden gold voor veel mensen inderdaad nog dat als hun abonnement afliep dat ze dan meteen de nieuwste iPhone of Samsung wilden krijgen. Dat geldt soms nog steeds voor een aantal mensen. Je kunt er ook anders tegenaan kijken. Is je telefoon nog ok? Dan is het voordeliger om een sim only te nemen. Dan betaal je namelijk niet iedere maand voor die nieuwe telefoon. En houd je iedere maand toch weer een aantal euro over voor een biertje in de kroeg. Of die leuke schoenen in mijn geval :-). Zie ook het blog van mijn collega Renske over het voordeel van een sim only.

Twijfel over een nieuwe telefoon

Is je abonnement al afgelopen of zit het er bijna aan te komen? En twijfel je of je wel of niet een nieuw abonnement met telefoon moet nemen? Dan kun je bij Ben ook je abonnement wijzigen naar een maandelijks opzegbaar Sim Only abonnement. Dan kun je op ieder moment je bundels omhoog of omlaag wijzigen. Altijd handig. Als het moment is aangebroken dat je zeker weet dat je toe bent aan een nieuwe telefoon, kun je op dat moment je abonnement verlengen, met een nieuw toestel.

Genoeg te kiezen

Bij Ben kan ik als marketeer klanten genoeg opties aanbieden. En daar ben ik erg blij mee. Want ik wil geen enkele klant zien vertrekken bij Ben. En dat is ook nergens voor nodig. Want je hebt genoeg te kiezen: Lekker je bundels wijzigen naar een maandelijkse Sim Only, extra korting bij een tweejarig Sim Only abonnement als je telefoon nog helemaal prima is, of toch een nieuw toestel als je weer wat nieuws uit wilt proberen. Keuze genoeg.

Waar gaat jouw voorkeur naar uit? Weet je al waar jij voor gaat? Of heb je andere vragen over het verlengen van je abonnement? Laat het me weten in de reacties.