Skip to main content
  • Algemene informatie, voorwaarden en tarieven /

Over Ben

Algemene informatie, voorwaarden en tarieven

Hier vind je algemene informatie, de voorwaarden en tarieven van Ben.

Op deze pagina vind je alle informatie en voorwaarden van de huidige acties.

Je kunt zonder internetbundel gebruik maken van mobiel internet in Nederland en de EU-landen. Je betaalt dan 30ct per MB. Wil je voor een voordeliger tarief gebruik maken van mobiel internet? Dan wil ik je adviseren een internetbundel toe te voegen aan je abonnement. Ook kun je ervoor kiezen om MB Extra aan te schaffen. 

Ben biedt sinds 28 juni 2013 geen prepaid meer aan. Steeds meer mensen kiezen voor het gemak van een (Sim Only) abonnement.

Sim Only abonnementen zijn zeer geschikt voor iedereen die geen mobiele telefoon wil, maar toch wil kunnen bellen, sms’en en internetten. Overstappen van prepaid naar een voordelig Sim Only abonnement gaat erg eenvoudig. Zeer voordelige instapbundels en een maandelijks opzegtermijn of een nog goedkoper 24 maanden abonnement, dus je zit nergens aan vast. Wil je toch graag een nieuwe mobiele telefoon? Kijk dan op deze pagina voor de huidige acties.

Ben verwelkomt je graag als klant wanneer je:

  1. 18 jaar of ouder bent;
  2. In het bezit bent van een Legitimatiebewijs (Nederlands of buitenlands paspoort/ID kaart, Nederlandse identiteitskaart, Nederlands rijbewijs, Nederlands reisdocument of verblijfskaart EU/EER verblijfsvergunning type I t/m V);
  3. Een Nederlandse bankrekening hebt (in verband met automatische incasso);
  4. Je woonachting in Nederland bent.

Kijk voor de algemene voorwaarden van Ben op deze pagina

Bij Ben zijn alle landen in de wereld verdeeld in vijf zones. Voor alle landen binnen één zone zijn de tarieven voor mobiel bellen gelijk. Per 13 juni 2017 kun je ook in de EU-landen ook gebruik maken van je bel/sms en internetbundel welke je ook in Nederland gebruikt. Klik hier voor een volledig prijsoverzicht per land. 

De bel/sms en internet tarieven van Ben zijn afhankelijk van de bundel die je kiest. Deze bundels hebben verschillende tarieven. Afhankelijk van jouw bel/sms en internet gedrag kies je de bundel die voor jou het voordeligst is. De bundels van je abonnement zijn zowel in Nederland als de EU-landen te gebruiken. De actuele tarieven van de bundels vind je op deze pagina.

Wanneer je als niet-contractant telefonisch contact opneemt met mijn klantenservice, houdt er dan rekening mee dat mijn collega’s je niet in alle gevallen kunnen helpen. Veel zaken kun je via Ik Ben regelen. Hieronder vind je een overzicht van wijzigingen welke mijn collega’s alleen kunnen doorvoeren als zij met de contractant spreken:

  • Verlengen van het abonnement
  • Aanvragen nieuwe simkaart
  • Vervangende simkaart (aanvragen & activeren)
  • E- Mailadres wijzigen 
  • Bankrekeningnummer wijzigen
  • Factuur versturen
  • Annuleren bestelling
  • Wijzigen / annuleren nummerbehoud aanvragen
  • Adres wijzigen
  • Blokkeren / deblokkeren simkaart
  • Bundelwijziging
  • MB Pauze uitschakelen
  • Pin- en/of pukcode opvragen
  • Opzeggen van het contract
  • Reparatie aanmelden

Ik sla de inhoud van gesprekken, sms'jes en internetsessies nooit op. Ik houd niet meer bij dan de starttijd, de eindtijd en het aantal verbruikte minuten / sms'jes / MB's. Dat is de informatie die ik nodig heb voor het maken van jouw factuur. 

Aanvragen inzage
Ik kan je een overzicht sturen van de gegevens die ik van je bijhoudt. Hiervoor kan ik (maximaal) € 4,50 aan administratiekosten per aansluiting voor in rekening brengen.
Vul het formulier Aanvraag Inzage Persoonsgegevens in en stuur het naar me op, met een kopie van je legitimatiebewijs. Op deze kopie kun je je BSN en pasfoto natuurlijk onleesbaar maken. Verstuur je aanvraag naar: Ben klantenservice, Postbus 13016, 2501 EA Den Haag

Op uitdrukkelijk verzoek kan ik een overzicht leveren van jouw bel- en internetgegevens (verkeers- en locatiegegevens) over een periode van 10 aaneengesloten dagen. Deze gegevens worden maximaal 6 maanden vanaf het moment van communicatie bewaard. Als je dat overzicht wilt, geef dat dan expliciet aan bij je aanvraag.

Afhandeling 
Ik stuur je binnen 4 weken een overzicht met de gegevens die ik van je heb verzameld:

  • Je naam, adres, woonplaats
  • Je contractgegevens
  • Je factuurgegevens
  • Je privacy-voorkeuren
  • Een overzicht van jouw contactmomenten met Ben

Wanneer je onverhoopt niet tevreden bent over mijn producten of (aanvullende) dienstverlening, Laat het mij binnen twee maanden nadat je het probleem ontdekt hebt weten. Dit kun je doen door in te loggen op Ik Ben en mijn contactformulier in te vullen. Je kunt hier aangeven of je een vraag wilt stellen of een klacht kenbaar wilt maken. Ik geef een inhoudelijke reactie binnen 30 dagen na het ontvangen van de klacht. Als dit niet op tijd lukt, laat ik je binnen 30 dagen weten wanneer je de inhoudelijke reactie kunt verwachten.

De Geschillencommissie kan je klacht alleen in behandeling nemen wanneer je eerst je klacht kenbaar heb gemaakt aan Ben.

Mocht je onverhoopt niet tevreden over het aangeboden toestelkrediet, laat het mij binnen twee maanden nadat je het probleem ontdekt hebt weten. Dit kun je doen door in te loggen op Ik Ben en mijn contactformulier in te vullen. Je kunt hier aangeven of je een vraag wilt stellen of een klacht kenbaar wilt maken.

Wanneer je niet tevreden bent over de afhandeling van jouw klacht dan kun je contact opnemen met:

Stichting Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid)
Postbus 93257
2509 AG Den Haag

Als je geen gebruik wilt maken van deze klachtenbehandelingsmogelijkheid, of als het oordeel van de Kifid voor jou niet bevredigend is, kun je het geschil voorleggen aan de bevoegde rechter.