Skip to main content

Over Ben

Algemene informatie, voorwaarden en tarieven

Hier vind je algemene informatie, de voorwaarden en tarieven van Ben.

Op deze pagina vind je alle informatie en voorwaarden van de huidige acties.

Je kunt zonder internetbundel gebruik maken van mobiel internet. Je betaalt dan aanzienlijk meer per MB (kosten voor internet). Wanneer je internet verbruikt is het voordeliger om een internetbundel aan je abonnement toe te voegen. Voor een volledig overzicht kijk je op de tarievenpagina

Ben biedt sinds 28 juni 2013 geen prepaid meer aan. Steeds meer mensen kiezen voor het gemak van een (Sim Only) abonnement.

Sim Only abonnementen zijn zeer geschikt voor iedereen die geen mobiele telefoon wil, maar toch wil kunnen bellen, sms’en en internetten. Overstappen van prepaid naar een voordelig Sim Only abbonement gaat erg eenvoudig. Zeer voordelige instapbundels en een maand opzegtermijn, dus je zit nergens aan vast. Wil je toch graag een nieuwe mobiele telefoon? Kijk dan op deze pagina voor de huidige acties.

Ben verwelkomt je graag als klant wanneer je:

  1. 18 jaar of ouder bent;
  2. In het bezit bent van een Legitimatiebewijs (Nederlands of buitenlands paspoort/ID kaart, Nederlandse identiteitskaart, Nederlands rijbewijs, Nederlands reisdocument of verblijfskaart EU/EER verblijfsvergunning type I t/m V);
  3. Een Nederlandse bankrekening hebt (in verband met automatische incasso);
  4. Je woonachting in Nederland bent.

Kijk voor de algemene voorwaarden van Ben op deze pagina

Bij Ben zijn alle landen in de wereld verdeeld in vier zones. Voor alle landen binnen één zone zijn de tarieven voor mobiel bellen gelijk. Bekijk de Ben zone-indeling om het land te vinden waar je naar op zoek bent. Klik hier voor een volledig prijsoverzicht per land.

De bel/sms en internet tarieven van Ben zijn afhankelijk van de bundel die je kiest. Deze bundels hebben verschillende tarieven. Afhankelijk van jouw bel/sms en internet gedrag kies je de bundel die voor jou het voordeligst is. De actuele tarieven van de bundels vind je op deze pagina.

Ik sla de inhoud van gesprekken, sms'jes en internetsessies nooit op. Ik houd niet meer bij dan de starttijd, de eindtijd en het aantal verbruikte minuten / sms'jes / MB's. Dat is de informatie die ik nodig heb voor het maken van jouw factuur. 

Aanvragen inzage
Ik kan je een overzicht sturen van de gegevens die ik van je bijhoudt. Hiervoor kan ik (maximaal) € 4,50 aan administratiekosten per aansluiting voor in rekening brengen.
Vul het formulier Aanvraag Inzage Persoonsgegevens in en stuur het naar me op, met een kopie van je legitimatiebewijs. Op deze kopie kun je je BSN en pasfoto natuurlijk onleesbaar maken. Verstuur je aanvraag naar: Ben klantenservice, Postbus 13016, 2501 EA Den Haag

Op uitdrukkelijk verzoek kan ik een overzicht leveren van jouw bel- en internetgegevens (verkeers- en locatiegegevens) over een periode van 10 aaneengesloten dagen. Deze gegevens worden maximaal 6 maanden vanaf het moment van communicatie bewaard. Als je dat overzicht wilt, geef dat dan expliciet aan bij je aanvraag.

Afhandeling 
Ik stuur je binnen 4 weken een overzicht met de gegevens die ik van je heb verzameld:

  • Je naam, adres, woonplaats
  • Je contractgegevens
  • Je factuurgegevens
  • Je privacy-voorkeuren
  • Een overzicht van jouw contactmomenten met Ben

Wanneer je onverhoopt niet tevreden bent over mijn producten of (aanvullende) dienstverlening, Laat het mij binnen twee maanden nadat je het probleem ontdekt hebt weten. Dit kun je doen door in te loggen op Ik Ben en mijn contactformulier in te vullen. Je kunt hier aangeven of je een vraag wilt stellen of een klacht kenbaar wilt maken.

Alleen als je de klacht schriftelijk aan Ben stuurt, kan de Geschillencommissie deze in behandeling nemen. Ik geef een inhoudelijke reactie binnen 30 dagen na het ontvangen van de klacht. Als dit niet op tijd lukt, laat ik je binnen 30 dagen weten wanneer je de inhoudelijke reactie kunt verwachten.