Skip to main content

Netwerk

Bereik

Ben maakt gebruik van het T-Mobile netwerk. Dat staat bekend als het best geteste netwerk in Nederland. Hier vind je meer informatie over het netwerk.

Ben maakt gebruik van het T-Mobile netwerk. Dat staat bekend als het best geteste netwerk in Nederland. Je kunt met Ben in heel Nederland bellen en gebeld worden. Klik hier voor een overzicht van de dekking.

Klik hier om naar mijn dekkingskaart te gaan. Hier kun je de dekking bekijken op ieder gewenste locatie in Nederland.

Ben maakt gebruik van het T-Mobile netwerk. Dat staat bekend als het best geteste netwerk van Nederland. Ben maakt hierbij gebruik van 4 verschillende netwerken (GPRS, UMTS, HSDPA/HSUPA en LTE), zodat jij altijd overal in Nederland kunt bellen, sms’en en internetten. De mogelijkheden voor het gebruik van het netwerk hangen samen met jouw type mobiele telefoon en internetbundel. Wil je weten welke netwerken jij kunt gebruiken? Bekijk dan de specificaties van jouw mobiele telefoon.

Netwerktypes: 
GPRS betekent "General Packet Radio Service". Dit is een techniek in het GSM-netwerk die het mogelijk maakt om meer en sneller informatie te verzenden en ontvangen dan tot nu toe mogelijk was met GSM-telefoons. Via GPRS kun je eenvoudig je e-mail te checken en snel foto’s ontvangen en verzenden.

UMTS (Universal Mobile Telecommunications System) kan worden beschouwd als een opvolger van GSM/GPRS en biedt meer bandbreedte. Het grootste verschil zit hem in het radionetwerk. UMTS zorgt voor hogere datasnelheden.

HSDPA (High-Speed Downlink Packet Access) is een snellere versie van UMTS die wordt gebruikt om de snelheid van het net naar de gebruiker (de downlink) te vergroten. HSDPA zorgt naast een hogere internetsnelheid, ook voor meer capaciteit. Zo kun je nog meer en makkelijker informatie delen via je mobiele telefoon.

LTE (Long Term Evolution) is de opvolger van GSM en UMTS en wordt 4G genoemd. Met 4G bij Ben kunnen downloadsnelheden tot wel 75 Mbps worden bereikt. Hierdoor kun je eenvoudig series, shows en speelfilms streamen op je mobiele telefoon.

Bij grote evenementen waar al snel tienduizenden bezoekers tegelijk bellen, sms-en en gebruik maken van mobiel internet, wordt de belasting op het netwerk zeer hoog. Bij evenementen en op drukke plaatsen worden daarom speciale oplossingen ingezet om goede dekking te blijven houden. Denk hierbij aan:

  • Het plaatsen van tijdelijke, mobiele masten tijdens evenementen.
  • Het plaatsen van ‘small cells’ in drukke gebieden om de piekdrukte op te vangen.
  • Het aanbrengen van kleine antennes voor optimaal bereik in gebouwen.

Ben maakt gebruik van het T-Mobile netwerk. Het best geteste netwerk van Nederland. Dit is het resultaat van het onafhankelijke onderzoek van P3-group. 
T-Mobile heeft het beste netwerk op het gebied van bellen, data, netwerkdekking in grote en kleine steden, maar ook onderweg. P3-Group test jaarlijks de kwaliteit van mobiele netwerken vanuit het oogpunt van de gebruiker. Jij dus. P3-group is een vooraanstaande internationale dienstverlener en doet jaarlijks de P3 connect Mobile Benchmark NL. Een rapport dat is ontwikkeld voor de beoordeling en objectieve vergelijking van de prestaties en servicekwaliteit van de Nederlandse mobiele netwerken. 
Ik ben trots dat ik gebruik maak van het netwerk van T-Mobile, en jou een optimale netwerk ervaring kan bieden. Het netwerk heeft landelijke 4G-dekking, de meeste masten in Nederland waardoor de grootste capaciteit beschikbaar is en met 4G krijg je een snelheid tot maar liefst 75 Mbps.

Kun je niet bellen of gebeld worden? Dan kunnen er een aantal dingen aan de hand zijn. In de meeste gevallen kun je het probleem zelf oplossen. 

Stap 1: Zet je mobiele telefoon even uit- en aan zodat je simkaart opnieuw verbinding maakt met het netwerk.

Stap 2: Controleer op mijn dekkingskaart of er mogelijk een storing is op de locatie waar je problemen ervaart. Hier kun je ook controleren hoe de dekking is. Is deze slecht? Je kunt hier gelijk je klacht doorgeven. 

Stap 3: Is je simkaart geblokkeerd?

  • Heb je drie keer een verkeerde pincode ingevoerd? Voer dan de pukcode in.
  • Heb je een andere mobiele telefoon? Mogelijk zit er een simlock op. 
  • Heb je een vervangende simkaart aangevraagd en is deze geactiveerd?
  • Mogelijk is je simkaart geblokkeerd vanwege een betalingsachterstand?

Stap 4: Controleer de instellingen in je mobiele telefoon:

  • Kun je niet gebeld word door één nummer? Mogelijk heb je dit nummer (per ongeluk) geblokkeerd in je mobiele telefoon. 
  • Kun je één nummer niet bereiken? Mogelijk heeft de andere partij je mobiele nummer (per ongeluk) geblokkeerd in de mobiele telefoon.

Stap 5: Controleer of je simkaart wel in een andere mobiele telefoon werkt door middel van een kruistest. Op deze manier kun je erachter komen of het aan je mobiele telefoon ligt of je simkaart. Werkt je simkaart wel in de andere mobiele telefoon? Dan adviseer ik om een software-update te doen op je mobiele telefoon of een fabrieksreset doen.

  • Kun je nog niet bellen/gebeld worden? Dan is mogelijk je simkaart defect. Bestel dan een vervangende simkaart.
  • Kun je nu wel bellen/gebeld worden? Dan is mogelijk je mobiele telefoon defect. Klik hier voor meer informatie.

Kom je er niet uit? Kijk dan op mijn forum. Of neem contact met mijn klantenservice.

Het kan zijn dat je over mindere dekking beschikt, bijvoorbeeld in een tunnel of lift. Het is ook mogelijk dat er een storing zit in de lokale zendapparatuur, of dat je gesprekspartner geen goede dekking heeft. Ben maakt gebruik van het T-Mobile netwerk. Deze staat bekend als het best geteste netwerk van Nederland. Als je een iPhone of Android-telefoon hebt, kun je gratis de NetwerkRadar app downloaden. Hiermee laat je Ben eenvoudig weten waar en wanneer jij problemen met het netwerk ondervindt. Dankzij jouw hulp kan Ben zo haar dienstverlening uitbreiden en optimaliseren.

Klik hier voor Android. Klik hier voor Apple.

Kun je niet internetten met je mobiele telefoon? Dan kunnen er een aantal dingen aan de hand zijn. In de meeste gevallen kun je het probleem zelf oplossen. 

Stap 1: Zet je mobiele telefoon even uit- en aan zodat je simkaart opnieuw verbinding maakt met het netwerk.

Stap 2: Controleer op mijn dekkingskaart of er mogelijk een storing is op de locatie waar je problemen ervaart. Hier kun je ook controleren hoe de dekking is. Is deze slecht? Je kunt hier gelijk je klacht doorgeven. 

Stap 3: Is je simkaart geblokkeerd?

  • Heb je drie keer een verkeerde pincode ingevoerd? Voer dan de pukcode in.
  • Heb je een andere mobiele telefoon? Mogelijk zit er een simlock op. 
  • Heb je een vervangende simkaart aangevraagd en is deze geactiveerd?
  • Mogelijk is je simkaart geblokkeerd vanwege een betalingsachterstand?
  • Wanneer je nog niet eerder gebruik hebt gemaakt van mobiel internet dan heb je mogelijk MB Pauze aan staan of je hebt mogelijk in het verleden een blokkade voor mobiel internet laten plaatsen. Op Ik Ben kun je MB Pauze uitzetten zodat je gebruik kunt maken van mobiel internet.

Stap 4: Herstel de internetinstellingen op je mobiele telefoon. Hoe je dit moet doen, kun je hier terugvinden.

Stap 5: Controleer of je simkaart wel in een andere mobiele telefoon werkt door middel van een kruistest. Op deze manier kun je erachter komen of het aan je mobiele telefoon ligt of je simkaart. Werkt je simkaart wel in de andere mobiele telefoon? Dan adviseer ik om een software-update te doen op je mobiele telefoon of een fabrieksreset doen.

Kom je er niet uit? Kijk dan op mijn forum. Of neem contact met mijn klantenservice.

De capaciteit van elk mobiel netwerk, ook dat van Ben, kent een maximum en is over het land verdeeld in aaneengesloten gebieden (cellen). Elke cel heeft een bepaalde capaciteit. Het kan voorkomen dat één of meerdere cellen overbelast raken door lokale omstandigheden, zoals slecht weer of de hoeveelheid klanten binnen een cel. In dat geval wordt de beschikbare capaciteit zo goed mogelijk over alle klanten verdeeld. Als desondanks het functioneren van het netwerk zelf in gevaar komt, zullen bepaalde individuele diensten niet meer werken. Eerst worden mobiele internetdiensten geraakt, daarna spraakdiensten en tot slot sms-diensten.

Via de NetwerkRadar app kun je doorgeven waar het netwerk minder goed werkt. Op basis van de feedback, worden continu extra zendmasten bijgeplaatst of geoptimaliseerd. Zo werken we samen aan een beter bereik.
Klik hier voor Android. Klik hier voor Apple.