Skip to main content

Bestellen

Bestellen

Vind hier antwoorden op vragen over het bestellen van je Ben (sim only) abonnement.

Ja, dat kan nadat je de eerste twee facturen van je bestaande Ben abonnement betaald hebt. Houd er rekening mee dat Ben vooraf niet kan garanderen dat je aanvraag wordt goedgekeurd. Bij het aangaan van een abonnement wordt er namelijk een zogenaamde kredietwaardigheidtoets uitgevoerd op basis van je persoonlijke gegevens. Naar aanleiding van de uitkomst van deze toets, kun je wel of geen Ben abonnement afsluiten.

Een extra abonnement kun je afsluiten via www.ben.nl/telefoons of www.ben.nl/sim-only. Geef tijdens het plaatsen van de bestelling aan dat je een extra aansluiting wilt.

Bij Ben kun je geen losse mobiele telefoons kopen, maar wel in combinatie met een abonnement.

Klik hier voor het huidige aanbod en acties.

Bij Ben kun je tijdens het plaatsen van je bestelling kiezen om de mobiele telefoon in één keer te betalen tijdens het bezorgen van je abonnement of deze om in maandelijkse termijnen te betalen. Komen de totale kosten van de mobiele telefoon boven de € 240,00 uit dan dien je het resterende bedrag bij de aflevering van je mobiele telefoon te betalen. Hiervoor sluit je wel een toestelkrediet bij mij af. Wat dit voor jouw betekend kun je hier vinden.

De mobiele telefoon die je bij je Ben abonnement ontvangt is helemaal van jou wanneer je tijdens het plaatsen van de bestelling ervoor kiest de mobiele telefoon in één keer te betalen. 

Kies je ervoor je mobiele telefoon in maandelijkse termijnen te betalen dan sluit je een toestelkrediet bij mij af. Komen de totale kosten van de mobiele telefoon boven de € 240,00 uit dan dien je het resterende bedrag bij de aflevering van je mobiele telefoon te betalen. Klik hier voor meer informatie.

Heb je alleen een simkaartpakket besteld, dan heb je waarschijnlijk gekozen voor levering per post. Je hoeft aan de deur niks af te rekenen. De eenmalige aansluitkosten worden in rekening gebracht op je eerste factuur.

Heb je ervoor gekozen om je bestelling op een specifiek tijdvak per koerier af te laten leveren? Dan dien je deze kosten contant of per pin te betalen aan de koerier, op het moment van bezorging. Je ontvangt hierover nog een e-mail van de koeriersdienst, AMP Groep. 

Indien je tijdens het plaatsen van de bestelling hebt aangegeven de mobiele telefoon in één keer te willen betalen dan bied ik je de volgende betaal opties aan:

  • Je betaalt de volledige kosten via pin. Dit dient te geschieden van het bankrekeningnummer welke is opgegeven bij de bestelling
  • Je betaalt minimaal € 0,01 met het opgegeven bankrekeningnummer welke is opgegeven bij de bestelling en je betaald de toestelkosten via een ander bankrekeningnummer
  • Je betaalt minimaal € 0,01 met het opgegeven bankrekeningnummer welke is opgegeven bij de bestelling en het restant betaal je contant

 

Als je een nieuw abonnement besteld sluit ik je op het netwerk en ik zorg ervoor dat je gebruik kunt maken van mijn diensten. Dit noem ik aansluitkosten. De hoogte van deze kosten kun je vinden op de tarievenpagina. Deze kosten worden op je eerste factuur in rekening gebracht.

Bij het verlengen van je huidige abonnement, breng ik uiteraard geen aansluitkosten in rekening.

Nadat je een aanvraag hebt gedaan voor een Ben abonnement wordt er gecontroleerd of je kredietwaardig bent. Na dit onderzoek ontvang je een e-mail met de bevestiging van je aanvraag. Helaas kan het ook voorkomen dat dit onderzoek resulteert in een afwijzing. Ook daarover word je per e-mail geïnformeerd.

Wanneer de tijd tussen je aanmelding en je bevestigings e-mail langer duurt dan twee dagen, neem dan contact op met de Ben klantenservice.

Dat hangt af van de fout die je hebt gemaakt. Je kunt contact opnemen met de Ben klantenservice voor advies.

Bij Ben kun je maximaal vijf abonnementen per persoon afsluiten. Het is niet mogelijk deze vijf tegelijk af te sluiten. Houd er rekening mee dat Ben vooraf niet kan garanderen dat je aanvraag wordt goedgekeurd.

Bij het aangaan van een contract wordt er namelijk een zogenaamde kredietwaardigheidtoets uitgevoerd op basis van je persoonlijke gegevens. Naar aanleiding van de uitkomst van deze toets, kun je wel of geen Ben abonnement afsluiten.

Voor vragen over- en het eventueel bestellen van een Ben abonnement: 
0800-2462468

De openingstijden zijn:
Maandag t/m vrijdag van 09:00 – 20:00 uur

Iedereen die een smartphone of mobiele telefoon met muziekspeler aanschaft, moet eenmalig thuiskopieheffing betalen.

Wat is thuiskopieheffing?
De thuiskopieheffing compenseert auteurs en artiesten voor het kopiëren van muziek en films voor privégebruik. Er bestond al een heffing op lege cd’s en dvd’s. Sinds 1 januari 2013 gelden ook heffingen op apparaten waarmee je een privékopie van muziek of video kunt maken, zoals smartphones en tablets.

Waarom?
Vanaf 1 januari 2013 heeft het Ministerie van Justitie & Veiligheid bepaald dat er een eenmalige thuiskopieheffing betaald dient te worden over onder andere tablets en smartphones/telefoons met muziekspelers.

Wat kost het?
Vanaf 1 januari 2015 is de thuiskopieheffing voor alle mobiele telefoons gelijk. Je betaalt € 3,50 (exclusief BTW) per mobiele telefoon. Dit bedrag is terug te vinden op de hardware factuur en/of kassabon.

Extra informatie:
De Thuiskopieheffing moet altijd betaald worden, zodat Ben de heffing kan afdragen aan de Stichting Thuiskopie.

Heb je meer vragen, dan staat meer informatie op deze website.