Skip to main content

Abonnement

Opzeggen

Hier vind je alle informatie over het opzeggen van je Ben abonnement.

Ik vind het jammer dat je erover denkt om bij me weg te gaan. Wat de reden ook is, ik hoor het graag voordat je bij me weggaat. Hierdoor leer ik hoe ik mijn producten en diensten nog beter kan maken. Als je naar de Ben klantenservice belt word je daar geholpen om je opzegging te verwerken. Ik hoop je in de toekomst weer terug te zien.

Handige informatie voordat je me belt:

  • Als je een maandabonnement hebt, kun je op ieder moment opzeggen met een opzegtermijn van 1 maand.
  • Als je een 24 maanden abonnement hebt of je hebt hiernaar verlengd, kun je opzeggen nadat je 24 maanden abonnement is afgelopen. Je kunt daarna opzeggen met een opzegtermijn van 1 maand.
  • De kosten en het tegoed van je laatste maand worden naar verhouding berekend ten opzichte van het aantal dagen dat je abonnement nog actief is.
  • Het abonnement mag alleen door de contractant zelf worden opgezegd.

Voorbeeld:
Zeg je op 15 februari op, dan stopt je abonnement per 15 maart. Op je laatste factuur zie je de kosten van de laatste 15 dagen in maart. Hierdoor ziet je laatste factuur er anders uit dan je altijd gewend was.

Opzeggen per post:
Stuur je opzegging naar: 
        Ben Klantenservice
        Postbus 13016 
        2501 EA Den Haag

Vermeld in je brief in ieder geval:

  • Het telefoonnummer van het abonnement
  • Je klantnummer (deze staat op je factuur)
  • Je naam, adresgegevens en geboortedatum

Na verwerking van de opzegging krijg je een e-mail van mij ter bevestiging.

Opzeggen per e-mail
Je kunt ook mijn contactformulier invullen om je opzegging door te geven. Hiervoor kun je inloggen op Ik Ben en je verzoek tot opzeggen aan mij doorgeven. Na verwerking van de opzegging krijg je een e-mail van mij ter bevestiging.

Als je je mobiele nummer wilt behouden, kun je je abonnement beter door je nieuwe aanbieder laten opzeggen. Dit kun je doen door bij je bestelling bij je nieuwe aanbieder aan te geven dat je je mobiele nummer wilt behouden.

Je mobiele nummer vervalt als je het abonnement zelf opzegt en nummerbehoud vervolgens niet op tijd wordt aangevraagd. Als je toch je abonnement zelf wilt opzeggen, dan kun je dat via de Ben klantenservice laten weten. 

Opzeggen per post:
Stuur je opzegging naar: 
        Ben Klantenservice
        Postbus 13016 
        2501 EA Den Haag

Vermeld in je brief in ieder geval:

  • Het telefoonnummer van het abonnement
  • Je klantnummer (deze staat op je factuur)
  • Je naam, adresgegevens en geboortedatum

Na verwerking van de opzegging krijg je een e-mail van mij ter bevestiging.

Opzeggen per e-mail:
Je kunt ook mijn contactformulier invullen om je opzegging door te geven. Hiervoor kun je inloggen op Ik Ben en je verzoek tot opzeggen aan mij doorgeven. Na verwerking van de opzegging krijg je een e-mail van mij ter bevestiging.

 

Als je een maandabonnement hebt, is je opzegtermijn één maand.

Als je een 24 maanden abonnement hebt, geldt een minimale overeenkomst van 24 maanden. Na het verstrijken van de abonnement einddatum, geldt een opzegtermijn van 1 maand.

Wat fijn dat je toch bij mij wilt blijven. Om je opzegging te annuleren, kun je contact opnemen met de Ben klantenservice of via het contactformulier op mijn website.

Je kunt het abonnement per direct opzeggen door de overlijdensakte te mailen naar administratie@ben.nl. Vermeld in de e-mail het mobiele nummer en het klantnummer. Ook ontvang ik graag een postadres waar ik een bevestiging naar toe kan sturen zodra ik het abonnement heb beëindigd.

Ook heb je de mogelijkheid op te zeggen door een brief met een kopie van de overlijdensakte te sturen naar:

Ben klantenservice
Postbus 13016
2501 EA Den Haag

Ook bied ik je de mogelijkheid om het contract van de contractant over te nemen. Bijvoorbeeld omdat het abonnement op de naam van de contractant staat maar de nabestaande het abonnement gebruikt. 

Je laatste Ben factuur ontvang je in de laatste week van de volgende maand waarin je abonnement is beëindigd. Dus zeg je op 25 februari op, dan stopt je abonnement op 25 maart. Je laatste factuur zal je in de laatste week van april ontvangen.