Skip to main content

Facturen en Verbruik

Verbruik

Hier kun je alles vinden over je verbruik. Als je bijvoorbeeld wilt weten hoe je verbruik wordt berekend of hoe lang je abonnement geldig is.

Wanneer in je Nederland naar een 0800-nummer belt, is dit altijd gratis. In de EU-landen bestaan ook 0800-nummers. Ben in je één van de EU-landen en wil je bellen naar een buitenlands 0800-nummer dan is dit niet gratis en gaan de minuten uit je bundel. Heb je je bundel verbruikt, dan betaal je 31 ct per minuut.

Wanneer je een bundel toevoegt of verhoogd in een lopende maand, dan worden de kosten en bundel naar verhouding berekend aan de hand van het aantal resterende dagen van de maand.
 
Voorbeeld: Je hebt op de 16e dag van een maand met 30 dagen je internet bundel van 500 MB verhoogd naar 1000 MB. Omdat je de verhoging hebt doorgevoerd op de helft van de maand, ontvang je van beide bundels de helft. In dit geval zou je dus 250 MB + 500 MB = 750 MB ontvangen. De berekening wordt hetzelfde gedaan voor de bundelkosten.
 
Deze berekening geldt ook wanneer je een min/sms of sms bundel aanpast in je abonnement.

Op je Ik Ben pagina kun je onder "Belstatus" zien hoeveel je hebt gebeld, ge-sms’t en hoeveel data je hebt verbruikt sinds je laatste factuur. Dit kan ook handig met de Ben App.

Je verbruik wordt berekend en gefactureerd per kalendermaand. Je betaalt per minuut, per sms of MB. Kijk voor meer informatie op je Ik Ben pagina. 

Wanneer je een bundel toevoegt of verhoogd in een lopende maand, dan worden de kosten en bundel naar verhouding berekend aan de hand van het aantal resterende dagen van de maand.
 
Voorbeeld: Je hebt op de 16e dag van een maand met 30 dagen je internet bundel van 500 MB verhoogd naar 1000 MB. Omdat je de verhoging hebt doorgevoerd op de helft van de maand, ontvang je van beide bundels de helft. In dit geval zou je dus 250 MB + 500 MB = 750 MB ontvangen. De berekening wordt hetzelfde gedaan voor de bundelkosten.
 
Deze berekening geldt ook wanneer je een min/sms of sms bundel aanpast in je abonnement.

De datum waarop je abonnementskosten ingaan is afhankelijk van de manier waarop je overstapt naar Ben.

Ingang abonnementskosten bij overstappen zonder nummerbehoud:
Als je overstapt naar Ben zonder behoud van je huidige mobiele nummer, gaan je abonnementskosten in op de dag dat je jouw Ben bestelling ontvangt.

Ingang abonnementskosten bij overstappen met nummerbehoud:
Heb je een Ben aanbieding besteld met behoud van je oude mobiele nummer, dan moet jouw oude aanbieder deze aanvraag eerst goedkeuren. Wanneer Ben de goedkeuring van je oude aanbieder ontvangen heeft, ontvang je een bevestigings e-mail. Hierin staat onder andere de ingangsdatum van je nieuwe abonnement (ingang van de abonnementskosten) vermeld.

Je ontvangt de minuten/sms’jes, en wanneer je gekozen hebt voor een internetbundel, je MB’s aan het begin van elke kalendermaand en ze zijn precies één maand geldig. Heb je aan het einde van de maand nog minuten, sms'jes of MB's over? Deze komen dan te vervallen.

Maandelijks heb je de mogelijkheid je bundels aan te passen. Voor het wijzigen van de bel/sms bundel, internetbundel of sms-bundel, kun je via de Ben App of door in te loggen op je Ik Ben pagina, via “Abonnement” en vervolgens “Wijzigen” een bundelwijziging aanvragen. Klik hier voor meer informatie als je een bundel in de lopende maand toevoegt.