Skip to main content

Facturen en Verbruik

Verbruik

Hier kun je alles vinden over je verbruik. Als je bijvoorbeeld wilt weten hoe je verbruik wordt berekend of hoe lang je abonnement geldig is.

Op je Ik Ben pagina kun je onder "Belstatus" zien hoeveel je hebt gebeld, ge-sms’t en hoeveel data je hebt verbruikt sinds je laatste factuur. Dit kan ook handig met de Ben App.

Je verbruik wordt berekend en gefactureerd per kalendermaand. Je betaalt per minuut. Kijk voor meer informatie op je Ik Ben pagina. 

Let op: wanneer in de lopende maand je abonnement wordt geactiveerd dan betaal je alleen voor de resterende dagen van deze maand.

Voorbeeld: Op de 16e in de maand is je bel/sms bundel geactiveerd in een maand van 30 dagen. Dan ontvang je en betaal je in die maand, bij een bundel van 300 min/sms, precies de helft: 150 min/sms. 

De datum waarop je abonnementskosten ingaan is afhankelijk van de manier waarop je overstapt naar Ben.

Ingang abonnementskosten bij overstappen zonder nummerbehoud:
Als je overstapt naar Ben zonder behoud van je huidige mobiele nummer, gaan je abonnementskosten in op de dag dat je jouw Ben bestelling ontvangt.

Ingang abonnementskosten bij overstappen met nummerbehoud:
Heb je een Ben aanbieding besteld met behoud van je oude mobiele nummer, dan moet jouw oude aanbieder deze aanvraag eerst goedkeuren. Wanneer Ben de goedkeuring van je oude aanbieder ontvangen heeft, ontvang je een bevestigings e-mail. Hierin staat onder andere de ingangsdatum van je nieuwe abonnement (ingang van de abonnementskosten) vermeld.

Je ontvangt de minuten/sms’jes, en wanneer je gekozen hebt voor een internetbundel, je MB’s aan het begin van elke kalendermaand en ze zijn precies één maand geldig. 

Maandelijks heb je de mogelijkheid je bundels aan te passen.

Voor het wijzigen van de bel/sms bundel, internetbundel of sms-bundel, kun je via de Ben App of door in te loggen op je Ik Ben pagina, via “Abonnement” en vervolgens “Wijzigen” een bundelwijziging aanvragen.