Skip to main content

Abonnement

Wijzigen

Hier kun je alles vinden over wijzigingen. Bijvoorbeeld als je een wijziging wil doorgeven of je abonnement wilt aanpassen.

Voor het wijzigen van de bel/sms bundel, internetbundel of sms-bundel kun je via de Ben App of door in te loggen op je Ik ben pagina, via “Abonnement” en vervolgens “Wijzigen” een bundelwijziging aanvragen. Zo kun je eenvoudig zelf iedere maand je bundels aanpassen.

Wanneer je geen informatie wilt ontvangen over de dienstverlening van Ben, dan wil ik je verzoeken contact op te nemen met mijn klantenservice.

Klantenservice:
1200 via je mobiele Ben nummer
0900-04 01 405
ma t/m vrij 09:00 - 17:00

Je gegevens en andere instellingen (zoals je adres) kun je zelf wijzigen op je Ik Ben pagina. Klik op "Gegevens" en vervolgens op "Wijzig gegevens".

Betaalde sms-diensten (ook wel premium sms-diensten genoemd) zijn diensten van derden die je zelf moet activeren door een sms-bericht te sturen naar een shortcode (viercijferig nummer). Het betreft vaak een abonnement waarbij je op structurele basis betaalde sms’jes ontvangt totdat je de dienst zelf weer stopzet. Voorbeelden zijn spelletjes, ringtones, voetbaluitslagen of weerberichten. Maar het kunnen ook eenmalige sms’jes zijn die je ontvangt wanneer je bijvoorbeeld je stem uitbrengt via een TV programma.

Wanneer je abonnement net is ingegaan, is het gebruik van betaalde sms-diensten geblokkeerd. Na het betalen van twee facturen wordt deze blokkade verwijderd. 

Wil je helemaal geen gebruik (meer) maken van betaalde sms-diensten, dan kun je je simkaart via mijn klantenservice blokkeren voor betaalde sms diensten. Houd er rekening mee dat je eerst afgemeld moet zijn voor de dienst waar je op dit moment sms-berichten van ontvangt. In de meeste gevallen volstaat het om een sms bericht met het woord STOP te sturen naar de desbetreffende shortcode.

Indien je jezelf niet aan hebt gemeld bij een sms-dienst maar toch kosten van een dienst terugvind op je factuur, klik dan hier voor een formulier om een onderzoek in te laten stellen.

Je kunt bij mij op verschillende manieren een wijziging in je bankrekeningnummer doorgeven. De snelste manier is door in te loggen op Ik Ben of de Ben app. Ook kun je contact opnemen met de Ben klantenservice. Ik vraag ter controle je oude bankrekeningnummer, houdt deze dus bij de hand.

Wanneer je bent overgestapt van je vorige aanbieder naar Ben met behoud van je mobiele nummer, dan kun je meteen naar betaalde servicenummers bellen.

Had je bij je vorige aanbieder prepaid, ben je zonder behoud van je mobiele nummer overgestapt of is Ben je eerste aanbieder? Dan is het niet mogelijk om naar betaalde servicenummers te bellen, tijdens de eerste periode dat je klant bij mij bent. Nadat de eerste twee facturen zijn betaald worden deze blokkades automatisch verwijderd. Wil je eerder naar betaalde servicenummers kunnen bellen?

Heb je een sim only abonnement of een abonnement met mobiele telefoon welke je in één keer hebt betaald bij de aflevering van je abonnement dan wil ik je verzoeken een voorschot van € 100 te betalen. Wanneer je mobiele telefoon van Ben hebt bij je abonnement en deze betaal je in maandelijkse termijnen dan dien je een voorschot van € 200 te betalen. Het bedrag kun je overmaken naar bankrekeningnummer NL61 COBA 0733.9747.75, ten name van Ben. Vermeld altijd je mobiele nummer. Stuur vervolgens een betaalbewijs naar  voorschot@ben.nl met als onderwerp “Voorschot servicenummers”. Binnen 3 werkdagen zal ik de blokkade verwijderen. 

Door het betalen van dit voorschotbedrag, verwijder ik ook de blokkade voor het bellen naar buitenlandse nummers.

Is je achternaam gewijzigd vanwege een huwelijk, geregistreerd partnerschap of echtscheiding? Dan kun je mij verzoeken om je naam aan te passen. Stuur een brief om je naam te laten wijzigen. Hiervoor heb ik wel een van de volgende documenten nodig:

  • Kopie legitimatiebewijs
  • Kopie trouwakte (als je getrouwd bent)
  • Kopie scheidingsakte (als je gescheiden bent)
  • Kopie overeenkomst of beschikking (als je een geregistreerd partnerschap bent aangegaan)

Je kunt een brief sturen naar:
Ben klantenservice
Postbus 13016, 
2501 EA Den Haag

Mocht je je huidige contract over willen dragen naar een andere persoon dan kun je een contractovername aanvragen.

Je kunt de einddatum van je abonnement terugvinden op je Ik Ben pagina. Wanneer je bent ingelogd kies je voor ‘Abonnement’ en vervolgens voor ‘Huidig’. Hier kun je ook andere details van je abonnement terugvinden