Skip to main content

Klantenservice

Vind hieronder het antwoord op jouw vraag

Customer service questions

Hoe werkt nummerbehoud?
Nummerbehoud werkt als volgt: **Stap 1** Op het moment dat je een bestelling plaatst geef je aan of je wel of niet je mobiele nummer wilt behouden. Na het afronden van je bestelling kun je via de link op de bevestigingspagina je nummerbehoud aanvragen. **Stap 2** Vul je te behouden mobiele nummer in. Je ontvangt vervolgens een sms van mij ter verificatie. Volg de instructies om je aanvraag voor nummerbehoud te bevestigen. Heb je momenteel een zakelijk abonnement? Dan heb je voor de aanvraag ook je klantnummer van je huidige aanbieder nodig. **Stap 3** Zodra je Ben simkaart en eventueel je mobiele is afgeleverd, vraag ik bij je huidige aanbieder je mobiele nummer aan. **Stap 4** Binnen enkele uren nadat ik je mobiele nummer heb aangevraagd ontvang je een e-mail van mij met daarin informatie of je huidige aanbieder het verzoek heeft goedgekeurd of heeft afgewezen. Bij een goedkeuring laat ik je weten wat de eerst mogelijke overstapdatum is. Komt het jou niet uit om op de eerst mogelijke datum over te stappen dan heb je nog maximaal 90 dagen om je nummer over te zetten via Ik Ben of de Ben app. Na de 90 dagen moet ik nummerbehoud opnieuw aanvragen bij jouw huidige aanbieder. **Stap 5** Via Ik Ben of de Ben app kun je je mobiele nummer over laten zetten. **Stap 6** Op de overstapdatum stopt je huidige simkaart met werken. Plaats dan je Ben simkaart in je mobiele telefoon. Vanaf dat moment bel en internet je met je Ben abonnement. Je kunt de voortgang van je aanvraag nummerbehoud volgen via Ik Ben en de Ben app. **Wat gebeurt er met je gegevens?** * Bij het overzetten van je mobiele nummer komen bewaarde voicemailberichten te vervallen. * Ook de gegevens op je oude simkaart komen te vervallen. Lees mijn tips over hoe je de contacten van je oude simkaart naar je nieuwe simkaart kunt kopiëren.
Ben je hiermee geholpen?