Heb je een vraag over je abonnement en wil je snel bellen met mijn Klantenservice? Als je mijn nummer opzoekt via Google, is de kans groot dat je een doorschakelnummer in de zoekresultaten ziet. Bel je via zo’n doorschakelservice, dan kan dit snel in de papieren lopen. Ik leg je uit hoe je doorschakelnummers herkent en hoe je mijn Klantenservice met het juiste nummer belt.
Zo kun je bellen met mijn Klantenservice
Met je abonnement bij mij kun je mijn Klantenservice altijd bereiken door te bellen naar 1200. Dit is altijd gratis. Heb je geen abonnement bij mij, maar wil je toch mijn Klantenservice spreken? Bel dan naar 0900-0401405. Hiervoor betaal je de gebruikelijke belkosten.
Wil je vanuit het buitenland mijn Klantenservice spreken? Bel dan naar +31 6 2400 1405. Vanuit de EU-zone gaat dit met minuten uit je bundel, vanuit buiten de EU tegen het buitenlandtarief dat daar geldt.
Bel mijn Klantenservice niet via doorschakelnummers
Wanneer je op internet zoekt naar manieren om te bellen met mijn Klantenservice, krijg je mogelijk andere nummers te zien. Bel niet via deze nummers, want dit zijn vaak dure servicenummers waar je al snel € 0,90 per minuut voor betaalt. Zonde!
Wat is een doorschakelnummer?
Doorschakelnummers zijn telefoonnummers die je doorverbinden naar een bedrijf, organisatie of informatienummer. Begint het telefoonnummer met 0900, 0906, 09009 of 18? Dan heb je vaak te maken met zo’n dure doorverbindservice. Je betaalt dan boven op je standaard belkosten ook extra voor het doorschakelen en het gesprek dat je daarna voert.
Zo herken je dure doorschakelnummers
Heb je gebeld met een duur doorschakelnummer? Ik kan deze kosten niet voor je vergoeden, maar ik kan je wel helpen deze nummers te herkennen. Ik geef je vier tips.
De eerste cijfers
Kijk allereerst naar de eerste cijfers van het telefoonnummer. Ik geef je een lijst met dure servicenummers:
- 0900-1808 (€ 0,90 per minuut)
- 0900-0700 (€ 0,80 per minuut)
- 0900-8051 (€ 0,80 per minuut)
- 1840 (€ 0,90 per minuut)
- 1830 (€ 0,90 per minuut)
- 0906-0400017 (€ 1,00 per minuut)
Je hoort een bandje
Hang je aan de lijn met een doorverbindservice? Dan hoor je eerst een bandje. Hierop krijg je te horen wie de aanbieder van het nummer is en welke dienst of informatie je krijgt als je aan de lijn blijft. Luisteren naar dit bandje kost geen geld. Je kunt dan nog kosteloos ophangen.
De kosten worden benoemd
Voordat je wordt doorverbonden, hoor je op het bandje wat de kosten zijn per minuut.
Hoe voorkom je een rekening door dure doorschakelnummers?
Vaak is het helemaal niet nodig om via een doorschakelservice naar een bedrijf te bellen. Met mijn tips voorkom je onnodige en hoge belkosten.
Kijk op de website van het bedrijf of de instantie
Wil je een organisatie telefonisch bereiken? Zoek hun telefoonnummer dan op hun eigen website. Via Google kom je al snel op advertenties terecht van dure doorschakelnummers. En dat terwijl het nummer dat je eigenlijk wilt bellen gewoon gratis is. Klik dus niet meteen op het eerste zoekresultaat, maar zoek iets verder.
Controleer het telefoonnummer
Heb je een telefoonnummer gevonden? Controleer met welke cijfers het telefoonnummer begint. Begint het nummer met bijvoorbeeld 0900, wees je er dan van bewust dat je waarschijnlijk te maken hebt met een doorschakelservice. En hier zijn kosten aan verbonden.
Verbreek de verbinding op tijd
Hoor je op het bandje dat er kosten zijn verbonden aan het nummer dat je belt? Het beluisteren van het bandje kost nog geen geld. Maar de wachtrij en het gesprek erna wel. Zit je hier niet op te wachten? Verbreek de verbinding dan op tijd.
Sla het rechtstreekse nummer op
Heb je het rechtstreekse telefoonnummer van dat ene bedrijf of die organisatie gevonden? Sla dit telefoonnummer dan op op je telefoon. Zo hoef je een volgende keer niet weer het web af te speuren naar het rechtstreekse, gratis nummer.
Toch een hoge telefoonrekening! Wat nu?
Om te voorkomen dat je kosten buiten de bundel maakt, kun je blokkades instellen op bellen naar het buitenland en naar servicenummers, en kun je MB Pauze aanzetten. Wil je mijn Klantenservice bereiken? Dat kan telefonisch, via de chat, Facebook, Twitter of het Contactformulier.