Laatst ben ik tijdens het uitgaan in het weekend mijn telefoon kwijt geraakt. Een paar uur later ben ik hier pas achter gekomen. Hier had ik natuurlijk flink de pest in. Mijn telefoon en simkaart kwijt, dus was ik volledig onbereikbaar voor mijn familie en vrienden. Gelukkig had één van mijn vriendinnen nog een oude telefoon te leen. Maar doordat de Ben klantenservice in het weekend niet telefonisch bereikbaar is moest ik toch wachten tot maandag om mijn verloren simkaart te blokkeren en een nieuwe aan te vragen. Of toch niet?
Zelf mijn simkaart blokkeren en een nieuwe simkaart aanvragen
Een kleine geruststelling was dat ik via mijn Ik Ben pagina kon zien of een eventuele dief met mijn simkaart belde of internet gebruikte. Want mijn verbruik status kan ik natuurlijk altijd goed bijhouden via mijn Ik Ben pagina.
Wat me ook opviel toen in inlogde op mijn Ik Ben pagina en klikte op het kopje “Toestel & Sim”, was dat ik zélf mijn simkaart kon blokkeren én een nieuwe kon aanvragen. Dit heb ik natuurlijk direct gedaan. Na een kwartier was ik volledig gerust gesteld, omdat er per e-mail bevestigd werd dat mijn simkaart geblokkeerd was en er een nieuwe onderweg was. Fijn!
Ik Ben
Ben altijd en overal in controle over mijn abonnement
Mijn vervangende simkaart ontvangen
De woensdag na mijn bezoekje aan mijn Ik Ben pagina, ontving ik mijn Ben simkaart gewoon met de post. Blij dat ik was bij de gedachte dat ik gewoon weer bereikbaar zou zijn voor iedereen. Ik plaatste de simkaart in de geleende telefoon en wachtte op alle berichten die zouden binnen stromen. Je kan je wel voorstellen hoe teleurgesteld ik was toen dit niet gebeurde, maar er gewoon “geen service” bovenin mijn scherm bleef staan.
Gefrustreerd logde ik weer in op mijn Ik Ben pagina en klikte snel door naar het kopje “Toestel & Sim”. Daar werd me duidelijk wat er mis was. Ik moest mijn nieuwe simkaart nog activeren. En raad eens? Ook dit was mogelijk via mijn Ik Ben pagina. Ik vulde het simkaartnummer van mijn nieuwe simkaart in en klikte op “activeren”. Vlak hierna ontving ik een e-mail waar in stond dat mijn simkaart was geactiveerd. Ik keek op mijn telefoon, maar helaas, nog steeds geen service. Zelfs niet nadat ik mijn telefoon opnieuw had opgestart.
Mijn simkaart was nog geblokkeerd
Gelukkig kon ik die woensdag gewoon terecht bij de telefonische klantenservice van Ben. Ik kreeg een vriendelijke medewerker aan de telefoon en legde haar het verhaal van mijn simkaart uit. Zij leek al snel door te hebben wat er aan de hand was. Ik had mijn oude simkaart het weekend ervoor geblokkeerd. Ze legde me uit dat bij diefstal niet alleen de oude simkaart werd geblokkeerd maar mijn hele aansluiting, dus mijn abonnement. Omdat mijn hele aansluiting geblokkeerd was, werkte ook mijn nieuwe simkaart niet. Gelukkig deblokkeerde de medewerker mijn simkaart direct en stroomden na het opnieuw opstarten van mijn telefoon, al mijn WhatsApp berichten, gemiste telefoongesprekken, etc. binnen.
Die paar dagen zonder simkaart waren wel lekker rustig, maar toch was ik wel erg blij om weer bereikbaar te zijn. Wist jij dat je zo veel zaken, zoals het aanvragen van een simkaart, gewoon zelf via Ik Ben kan regelen? Of bel je liever naar de Ben klantenservice om bepaalde zaken te regelen?