Wat kan ik doen als ik geen internet heb in het buitenland?

In het buitenland maak je geen gebruik van mijn netwerk, maar het netwerk van een lokale aanbieder. Vaak heb ik geen invloed op buitenlandse netwerken, maar in veel gevallen kun je het probleem makkelijk zelf verhelpen:

Stap 1: Contoleer allereerst of dataroaming staat in geschakeld op je mobiele telefoon.

Stap 2: Kijk via mijn buitenlandpagina of het netwerk waarvan je gebruik maakt, geschikt is voor (4G) internet. Is dit niet het geval? Zoek dan handmatig naar een ander netwerk.

Stap 3: Doorloop de stap-voor-stap-instructie om te controleren of je mobiele telefoon goed staat ingesteld voor in het buitenland.

Stap 4: Het kan zijn dat ik een blokkade op je abonnement geplaatst. Hierover informeer ik je altijd via e-mail of sms. 

  • Mogelijk heb je je gebruikslimiet behaald. In de e-mail die ik naar je heb gestuurd staat ook uitgelegd wat je kunt doen om deze blokkade weer te verwijderen.
  • Verblijf je binnen een EU-land, dan kan het zijn dat je je internetbundel hebt verbruikt en MB Pauze aanstaat.
  • Bij een verblijf buiten de EU blokkeer ik je simkaart voor mobiel internet als je voor € 60,00 aan internet hebt verbruikt. 

Stap 5: Helpt dit allemaal niet? Dan kun je ook nog de algemene netwerk instellingen controleren. Daarnaast geef ik in dit stappenplan nog een aantal handige tips om het probleem op te lossen.

Heb je al deze stappen doorlopen en werkt je internet nog steeds niet? Neem dan contact op met mijn klantenservice.