Skip to main content

Klantenservice

Vind hieronder het antwoord op jouw vraag

Customer service questions

Wat kan ik doen als ik niet kan bellen/gebeld kan worden in het buitenland?
In het buitenland maak je geen gebruik van mijn netwerk, maar het netwerk van een lokale aanbieder. Vaak heb ik geen invloed op buitenlandse netwerken, maar in veel gevallen kun je het probleem makkelijk zelf verhelpen: **Stap 1:** Controleer als eerste of (data) roaming staat ingeschakeld op je mobiele telefoon en zet deze even uit- en aan, zodat je simkaart opnieuw verbinding maakt met het netwerk. **Stap 2:** Gebruik de juiste landcode bij het bellen. Wil je bijvoorbeeld bellen naar een Nederlands mobiel telefoonnummer 06 12 34 56 78, zet dan 0031 of +31 voor het telefoonnummer. Het wordt dan dus 0031 6 12 34 56 78 of +31 6 12 34 56 78. **Stap 3:** Controleer of de netwerkinstellingen goed staan in je mobiele telefoon. **Stap 4:** Kijk via mijn buitenlandpagina of het netwerk waarvan je gebruik maakt, geschikt is voor bellen. Kies eerst het land waar je je in bevindt en kijk in de tweede tabel of bellen en gebeld worden mogelijk is. Is het bij geen enkele provider mogelijk? Dan kun je in dat land helaas niet bellen of gebeld worden. Als het bij één van de providers wel mogelijk is, kun je je netwerk handmatig instellen. **Stap 5:** Mogelijk heb je je gebruikslimiet behaald, waardoor ik een blokkade heb geplaatst op je simkaart. Ik informeer je hierover per e-mail. Hierin staat ook uitgelegd wat je kunt doen om deze blokkade weer te verwijderen. Helpt dit allemaal niet of kom je er niet uit? Neem dan contact op met mijn klantenservice door hieronder te klikken op _Nee, ik wil graag contact._
Ben je hiermee geholpen?