Kies een onderwerp
Voornaam wijzigen
Je kunt je voornaam makkelijk wijzigen via Ik Ben of de Ben app:
Achternaam wijzigen
Is je achternaam gewijzigd vanwege een huwelijk, geregistreerd partnerschap of echtscheiding? Dan kun je mij verzoeken om je naam aan te passen. Hiervoor heb ik wel één van de volgende documenten nodig:
- Kopie legitimatiebewijs
- Kopie trouwakte (als je getrouwd bent)
- Kopie scheidingsakte (als je gescheiden bent)
- Kopie overeenkomst of beschikking (als je een geregistreerd partnerschap bent aangegaan
Je kunt deze gegevens per post sturen naar:
Ben klantenservice
Postbus 13016
2501 EA Den Haag
Of via mijn contactformulier.
Contractovername
Mocht je je abonnement aan iemand anders willen overdragen, dan kun je een contractovername aanvragen.
Ik bied je de mogelijkheid om een nieuw mobiel nummer aan te vragen. Hiermee komt je huidige mobiele nummer te vervallen. Een nieuw mobiel nummer kost €15,00.
Je kunt je bundels wijzigen naar de bundels uit mijn actuele aanbod. Dit doe je makkelijk via Ik Ben of de app. Gaat het alleen om verhogen? Dan regel ik dat direct. Gaat het alleen om verlagen? Dan gaat de wijziging in per de volgende kalendermaand. Ook als je één bundel verhoogt maar een ander verlaagt (bijvoorbeeld belbundel omlaag, internetbundel omhoog), gaan beide wijzigingen in per de volgende kalendermaand.
Goed om te weten: als je een bundel wijzigt, mogen de totale kosten van je bundels niet lager zijn dan de prijs waarmee je begonnen bent plus eventuele inflatiecorrecties.
Is de minimale duur van je contract voorbij? Dan kun je je abonnement maandelijks aanpassen zoals je wilt. Naar boven en naar beneden.
Je kunt je bundels op elk moment aanpassen naar het huidige aanbod. Dat doe je makkelijk via Ik Ben of de Ben app. Daar zie je precies waar je uit kunt kiezen.
Wat betaal je?
• Je oude bundel betaal je tot de dag dat je nieuwe bundel ingaat.
• Je nieuwe bundel betaal je vanaf die dag tot het einde van de maand.
• Heb je al kosten buiten de bundel gemaakt? Die breng ik apart in rekening.
Wat krijg je?
Je krijgt het volledige volume van je nieuwe bundel. Daar trek ik wel af wat je al hebt verbruikt in deze maand.
Voorbeeld
Stel: je past op de 16e je bundel aan. Je had 200 min/sms voor € 3,00 per maand. Je kiest nu Onbeperkt min/sms voor € 5,00 per maand.
Je betaalt dan:
• € 1,50 voor de eerste helft van de maand (oude bundel)
• € 2,50 voor de tweede helft van de maand (nieuwe bundel)
Totaal: € 4,00
En je kunt de rest van de maand onbeperkt bellen en sms’en.
Goed om te weten:
• Je bundel geldt in Nederland én de EU.
• Bellen van Nederland naar een ander EU-land valt buiten de bundel. Dat kost € 0,23 per minuut.
• Voor servicenummers betaal je het tarief van het nummer + mijn beltarief.
Alle tarieven in het buitenland vind je hier.
Wanneer je als niet-contractant telefonisch contact opneemt met mijn klantenservice, houd er dan rekening mee dat mijn collega’s je niet in alle gevallen kunnen helpen. Veel zaken kun je wel via Ik Ben of de Ben app regelen. Je kunt als contractant wel een machtiging afgeven aan een niet-contractant zodat ik in de toekomst een niet-contractant in de meeste gevallen wel direct kan helpen.
Hieronder vind je een overzicht van wijzigingen die mijn collega’s alleen kunnen doorvoeren als zij met de contractant spreken:
- Verlengen van het abonnement
- Aanvragen nieuwe simkaart
- Vervangende simkaart (aanvragen & activeren)
- E- mailadres wijzigen
- Bankrekeningnummer wijzigen
- Factuur versturen
- Annuleren bestelling
- Wijzigen / annuleren nummerbehoud aanvragen
- Adres wijzigen
- Blokkeren / deblokkeren simkaart
- Bundelwijziging
- MB Pauze uitschakelen
- Pin- en/of pukcode opvragen
- Opzeggen van het contract
- Reparatie aanmelden
Het bewind wordt bij ons aangemeld door je bewindvoerder. Tijdens het bewind mag je bepaalde dingen met je abonnement niet zelf doen. Dat doet de bewindvoerder dan voor je.
Als je onder bewind staat, mag je bepaalde dingen met je abonnement niet zelf doen. Bijvoorbeeld je abonnement aanpassen, of een nieuwe simkaart aanvragen. In plaats daarvan vraagt je bewindvoerder dat voor je aan.
Bewind aanmelden
Je bewindvoerder moet schriftelijk contact met Ben opnemen om het bewind aan te melden. Hij stuurt ons dan een e-mail naar ben.schuldhulp@ben.nl met in de bijlage de beschikking van de rechtbank.
Per post kan ook, naar: Ben Klantenservice, Postbus 13016, 2501 EA DEN HAAG
Tijdens het bewind
Zolang het bewind loopt, kan de bewindvoerder per e-mail en per post contact met ons opnemen voor vragen en verzoeken. Hierop reageer ik binnen 14 kalenderdagen. Tijdens het bewind worden de maandelijkse facturen naar het e-mailadres van de bewindvoerder gestuurd.
Afmelden bewind
Voor het afmelden van een bewind hebben wij een eindbeschikking nodig, waarin de uitspraak van de rechter staat. Deze eindbeschikking mag door de bewindvoerder of door jouzelf gemaild worden. Stuur de eindbeschikking per mail of per post naar bovengenoemde (e-mail)adressen.
Ben je een bewindvoerder, curator of budgetbeheerder en wil je een abonnement aanvragen, wijzigen of beëindigen? Neem dan contact op via ben.schuldhulp@ben.nl.