Header Ben

Per 1 juni 2021 stop ik met ondersteunen van 2G

Op 1 juni 2021 stop ik met het ondersteunen van 2G. Vanaf dat moment hebben telefoons die alleen met een 2G-netwerk verbinding kunnen maken, geen bereik meer. Het is alleen nog mogelijk om verbinding te maken met een telefoon die geschikt is voor  3G, 4G of 5G.

 

Wat merk jij daarvan?

Heb je een mobiele telefoon die alleen geschikt is voor een 2G-netwerk, dan is deze na 1 juni 2021 niet langer te gebruiken in combinatie met je huidige abonnement. Eerder stond het stoppen van de ondersteuning van 2G gepland op 15 november 2020. Ik adviseer je tijdig over te stappen naar een 4G- of 5G-telefoon zodat je altijd verbonden kunt blijven.

Heb ik een nieuwe mobiele telefoon nodig?

Bekijk onderstaand stappenplan om zeker te weten of je een nieuwe telefoon nodig hebt.

 

1. Heb je een 2G-telefoon?

Bekijk de lijst hieronder om te zien of jouw telefoon er tussen staat. Vanaf 1 juni 2021 werken deze niet meer op het T-Mobile netwerk waar ik gebruik van maak.

2. Aanbod bekijken

Heb je inderdaad een nieuwe mobiele telefoon nodig? Kies er in dat geval voor om bij mij een nieuw abonnement af te sluiten of een los toestel aan te schaffen. 

3. Simkaart controleren

De kans is groot dat je huidige simkaart niet meer past. Je kunt als klant zelf een vervangende simkaart aanvragen via Ik Ben of de Ben app

Wil je meer uitleg over het uitzetten van het 2G-netwerk, je mobiele telefoon of heb je andere vragen? Bel dan met 0900 – 04 01 405.

Deze telefoons werken alléén op 2G

  • Nokia 108
  • Nokia 105
  • Nokia 1000
  • Nokia 100
  • Nokia 3310 (2017)
  • Nokia 6300
  • Samsung E1270
  • Samsung GT-E1190
  • Samsung Pusha
  • Alcatel One Touch 1016D

Mijn telefoon staat er niet tussen

Staat je telefoon er niet tussen?
Dat kan, Nokia bijvoorbeeld heeft zoveel verschillende modellen, dat ik daar niet makkelijk ja of nee op kan zeggen.
In dat geval kun je dit doen:

  1. Ga naar de website willmyphonework.net
  2. Vul bij Brand het merk en bij Model het type van je telefoon. Dit kun je meestal vinden in de handleiding of op de telefoon zelf.
  3. Kies bij Country voor Nederland en bij Carriers voor T-Mobile.
  4. Klik op Search
  5. Staat er alleen een vinkje bij 2G, dan is de telefoon helaas niet geschikt voor 3G/4G.

Als je er niet uit komt, bel dan even met mijn klantenservice.

Deze telefoons werken gewoon op mijn netwerk

  • Alle iPhone telefoons
  • Alle Samsung Galaxy telefoons
  • Alle Nokia Lumia telefoons
  • Alle Sony Xperia telefoons
  • Alle Huawei telefoons
  • Alle HTC telefoons

Waarom stop ik met 2G?

Ik maak gebruik van het T-Mobile netwerk. 20 jaar geleden startte T-Mobile met het 2G-mobiele netwerk. 2G is een techniek die ervoor zorgt dat je kunt bellen, sms’en en (langzaam) internetten. De afgelopen jaren heeft T-Mobile haar netwerk steeds verder verbeterd: eerst naar 3G, daarna naar een supersnel 4G-netwerk en nu zelfs 5G. Om het netwerk nog beter te maken, stopt T-Mobile met de ondersteuning van het oude 2G netwerk.

In het buitenland

Ga je naar het buitenland, en biedt de provider in dat land alleen 2G? Geen probleem, dan kun je daar gewoon over het 2G-netwerk bellen, sms'en en internetten.

Geldt dit alleen voor Ben? Of ook voor Tele2 en T-Mobile?

Ik maak gebruik van het T-Mobile netwerk. Net zoals Tele2. Het stoppen van de ondersteuning van 2G geldt dus ook voor Tele2 en T-Mobile.

Mijn telefoon werkt alleen op 2G

Als jouw telefoon alleen geschikt is voor het 2G-netwerk, kun je vanaf 1 juni 2021 met deze telefoon geen gebruik meer maken van mijn netwerk. Schaf een nieuw toestel aan, zodat je verbonden blijft.
Je hebt nog even de tijd, maar wacht niet te lang om over te stappen naar een andere telefoon. Wil je advies over een nieuwe telefoon? Dan kun je natuurlijk contact met mij opnemen.

Heb je nog vragen?

Wil je meer weten of heb je een hele specifieke vraag voor mij? Bekijk mijn veelgestelde vragen of neem telefonisch contact met mij op (0800-24 62 468).