Header Ben

Per 15 november 2020 stop ik met het 2G netwerk

Waarschijnlijk merk je hier niets van: de meeste telefoons schakelen automatisch over naar 3G/4G

Ik maak gebruik van het T-Mobile netwerk. 19 jaar geleden startte T-Mobile met het 2G-mobiele netwerk. 2G is een techniek die ervoor zorgt dat je kunt bellen, sms’en en (langzaam) internetten. De afgelopen jaren heeft T-Mobile haar netwerk steeds verder verbeterd: eerst naar 3G en momenteel naar een supersnel 4G-netwerk. Bellen, sms’en en internetten gaat nu automatisch over 3G/4G, daarom zet T-Mobile het oude 2G netwerk uit.

 

Krijg je na 15 november 2020 toch geen verbinding?

  • Hele oude telefoons die alleen op 2G werken, kunnen vanaf 15 november 2020 géén gebruik meer maken van het T-Mobile netwerk. Bellen/gebeld worden, sms'jes versturen/ontvangen of internetten is dan niet meer mogelijk. Lees hieronder meer informatie.
  • Misschien heb je zélf je telefoon vast ingesteld op het 2G-netwerk. Dan schakelt de telefoon niet automatisch over naar 3G/4G. Dit kun je eenvoudig aanpassen via de instellingen van je telefoon. Hoe je dit in moet stellen kun je vinden in de handleiding van je telefoon of op mijn toestelhulp pagina.

T-Mobile netwerk

  • 2G Sinds het begin van T-Mobile in 1999 is het 2G-netwerk in gebruik. Over dit netwerk kun je bellen en sms'en. Internetten kan ook, maar heel langzaam.
  • 3G Tien jaar later, in 2009, kon je gebruik maken van het 3G-netwerk. Via deze techniek was snel internet mogelijk.
  • 4G Tegenwoordig zorgt het 4G-netwerk ervoor dat iedereen heel snel internet heeft.

Deze telefoons werken alléén op 2G

  • Nokia 108
  • Nokia 105
  • Nokia 1000
  • Nokia 100
  • Nokia 3310 (2017)
  • Nokia 6300
  • Samsung E1270
  • Samsung GT-E1190
  • Samsung Pusha
  • Alcatel One Touch 1016D

Deze telefoons werken gewoon op 3G/4G

  • Alle iPhone telefoons
  • Alle Samsung Galaxy telefoons
  • Alle Nokia Lumia telefoons
  • Alle Sony Xperia telefoons
  • Alle Huawei telefoons
  • Alle HTC telefoons

Mijn telefoon staat er niet tussen

Staat je telefoon er niet tussen?
Dat kan, Nokia bijvoorbeeld heeft zoveel verschillende modellen, dat ik daar niet makkelijk ja of nee op kan zeggen.
In dat geval kun je dit doen:

  1. Ga naar de website willmyphonework.net
  2. Vul bij Brand het merk en bij Model het type van je telefoon. Dit kun je meestal vinden in de handleiding of op de telefoon zelf.
  3. Kies bij Country voor Nederland en bij Carriers voor T-Mobile.
  4. Klik op Search
  5. Staat er alleen een vinkje bij 2G, dan is de telefoon helaas niet geschikt voor 3G/4G.

Als je er niet uit komt, bel dan even met mijn klantenservice.

Mijn telefoon werkt alleen op 2G

Als jouw telefoon alleen geschikt is voor het 2G-netwerk, kun je vanaf 15 november 2020 met deze telefoon geen gebruik meer maken van mijn netwerk.
Je hebt nog even de tijd, maar wacht niet te lang om over te stappen naar een andere telefoon. Wil je advies over een nieuwe telefoon? Dan kun je natuurlijk contact met mij opnemen.

In het buitenland

Ga je naar het buitenland, en biedt de provider in dat land alleen 2G? Geen probleem, dan kun je daar gewoon over het 2G-netwerk bellen, sms'en en internetten.

Heb je nog vragen?

Wil je meer weten of heb je een hele specifieke vraag voor mij? Bekijk mijn veelgestelde vragen of neem telefonisch contact met mij op (0800-24 62 468).