¡® retouren en annuleren

Bedrijfsgegevens

Jouw abonnement sluit je af bij ¡® een handelsnaam van T-Mobile Netherlands B.V. statutair gevestigd en aldaar kantoorhoudende te Waldorpstraat 60, 2521 CC, Den Haag, Nederland en geregistreerd onder KvK-nummer 33265679. Bestel je ook een toestel bij je abonnement en betaal je die in termijnen, dan sluit je eveneens een Toestelkredietovereenkomst met T-Mobile Netherlands Finance B.V., statutair gevestigd en aldaar kantoorhoudende te Waldorpstraat 60, 2521 CC, Den Haag, Nederland en geregistreerd onder KvK-nummer 30146599.

Bedenktermijn

Als je je toch bedenkt, dan kun je je bestelling nog kosteloos annuleren binnen de bedenktermijn. Dit kun je doen door het herroepingsformulier, dat ook bij je overeenkomst als bijlage is toegevoegd, in te vullen en naar Ben terug te sturen, of door te bellen met mijn Klantenservice via telefoonnummer 0900 – 04 01 405. Ook kun je gebruik maken van een van mijn andere contactmogelijkheden zoals vermeld op www.ben.nl/service/contact.

Let erop dat je je bestelling binnen 15 dagen annuleert nadat je per e-mail de bevestiging van je bestelling hebt ontvangen, in het geval dat je een Sim Only abonnement hebt besteld. Bij een abonnement met een toestel gaat deze termijn in na ontvangst van je toestel. Als het al langer dan deze termijn geleden is, kun je helaas niet meer annuleren.

Retourneren

Heb je je toestel al ontvangen en wil je gebruik maken van de bedenktermijn? Dan ontvang ik het toestel graag retour. In de bevestiging van de annulering ontvang je meer informatie over hoe je dit kunt doen. Het toestel moet compleet, onbeschadigd en in de originele verpakking geretourneerd worden binnen 15 dagen na het annuleren van je bestelling. Je mag het toestel testen, maar zorg ervoor dat deze  geen val-, kras-, stoot-, of waterschade oploopt. Het recht om de bestelling kosteloos te ontbinden vervalt indien hier niet aan wordt voldaan.

Uiteraard worden alle kosten die eventueel al door jou zijn voldaan teruggestort op je rekening binnen 14 dagen na ontvangst van jouw annulering. Stuur je het toestel niet of beschadigd terug, dan kunnen er kosten in rekening gebracht worden.

Kosten

Wil je tijdens de bedenktermijn alvast gebruikmaken van je nieuwe abonnement? Dat kan! Je stemt er dan wel mee in dat Ben de maandelijkse abonnementskosten pro-rata en de gebruikskosten bij je in rekening brengt wanneer je binnen deze bedenktermijn annuleert. Hiermee ga je expliciet akkoord bij het plaatsen van je bestelling.

Ondertekenen contract

Je ondertekent je contract voor een SIM only abonnement middels een betaling van 1 eurocent. Deze eenmalige kosten worden in rekening gebracht om je rekening te valideren. Kies je voor betalen via iDeal, dan wordt jouw simkaart gratis door PostNL in je brievenbus afgeleverd. Kies je voor de optie pinnen/contant, dan kun je na je bestelling een bezorgafspraak maken met een koerier, bij wie je de 1 cent kan pinnen. Indien je een abonnement afsluit met een toestel wordt je contract door jou ondertekend bij de aflevering.

Automatische incasso

Je betaalt je abonnementskosten, eventuele aflossing van je toestelkrediet en eenmalige kosten middels een automatische incasso. Hiermee ga je akkoord bij de ondertekening van je contract.

Klachten en geschillen

Je dient klachten ten aanzien van direct waarneembare gebreken aan de producten en (aanvullende) diensten binnen 2 maanden na ontdekking van het gebrek bij Ben te melden. Ben zal binnen 30 dagen na ontvangst van de klacht inhoudelijk reageren, tenzij dat redelijkerwijs niet mogelijk is. In dat geval laat ik je weten wanneer je de inhoudelijke reactie van mij kunt verwachten.

Mochten we er samen niet uitkomen, dan kun je jouw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie Telecommunicatie via www.degeschillencommissie.nl of bij een klacht over de Toestelkredietovereenkomst bij het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (KiFiD), Postbus 93257, 2509 AG Den Haag (www.kifid.nl). Dit kun je doen tot 12 maanden na het ontstaan van jouw klacht bij Ben of binnen drie maanden na de dagtekening van de brief of het bericht waarin Ben definitief haar standpunt over de klacht t.a.v. de Toestelkredietovereenkomst heeft kenbaar gemaakt. Alleen als je de klacht eerst schriftelijk aan Ben hebt gestuurd en Ben de kans hebt geboden om de klacht op te lossen, kan de Geschillencommissie deze in behandeling nemen.

Voor klachten over geregistreerde gegevens bij BKR geldt dat je binnen twee maanden nadat Ben haar standpunt inzake jouw klacht over door Ben bij BKR geregistreerde gegevens kenbaar heeft gemaakt, een klacht kunt indienen bij de Geschillencommissie BKR, t.a.v. de Secretaris, De Lairessestraat 155-I, 1075 HK Amsterdam (www.bkr.nl).

Gedragscodes 

Ik ¡® aangesloten bij verschillende gedragscodes waaronder de GedragscodeTransparantie Internetsnelheden, de Code voor Telemarketing 2020 (CTM) en bij de Gedragscode Transparantie Mobiel Datagebruik en de Gedragscode voor Betaalde SMS- en Mobiel Internet Diensten.