Skip to main content

Facturen en Verbruik

Buitenland

Hier vind je alle informatie over het gebruik van je Ben abonnement in het buitenland. Klik hier voor tips. Alle tarieven per land vind je hier in een duidelijk overzicht.

De bel, sms en internet tarieven van Ben zijn afhankelijk van het land waarin je je bevindt. Bij Ben zijn alle landen in de wereld verdeeld in vier zones. Voor alle landen binnen één zone zijn de tarieven gelijk. Kijk op mijn buitenland tarieven pagina en kies het land waarvan je de tarieven wilt weten. 

In steeds meer landen kun je gebruik maken van 4G. In landen waar ik nog geen afspraken heb gemaakt over 4G, maak je automatisch gebruik van het lokale 2G- of 3G-netwerk. Klik hier om de tarieven en de netwerk informatie van het land van je bestemming in te zien.

Heb je 4G in Nederland aan je abonnement toegevoegd? Controleer dan in de instellingen van je mobiele telefoon of deze optie ook aanstaat. Klik hier om te zien hoe je dit kunt controleren. 

Wanneer je je in het buitenland bevind en je ervaart problemen met je mobiele internet verbinding dan bied ik je een aantal tips aan om het probleem op te lossen. 

Tip 1: Controleer in je mobiele telefoon of (data) roaming staat geactiveerd, op deze pagina kun je terugvinden hoe je dit kunt controleren.

Tip 2: Zet je mobiele telefoon een keer uit- en aan. Hierdoor maakt de Ben simkaart opnieuw verbinding met het buitenlandse netwerk. Wanneer internetten nog steeds niet mogelijk is zoek dan handmatig naar een netwerk. Op deze pagina kun je terugvinden hoe je dit kunt doen

Tip 3: Controleer of de instellingen correct in je mobiele telefoon staan. Kijk op deze pagina voor de juiste internetinstellingen.

Tip 4: Heb je een sms-bericht van mij ontvangen dat je gebruikslimiet is behaald voor mobiel internet? Indien dit het geval is en je wilt toch gebruik blijven maken van mobiel internet, neem dan contact op met mijn klantenservice om de blokkade te laten verwijderen.

Tip 5: Heb je in Nederland 4G aanstaan maar ontvang je in het buitenland alleen maar 3G? Klik dan hier voor meer informatie.

Wanneer je je in het buitenland bevind en je kunt niet bellen dan bied ik je een aantal tips aan om het probleem op te lossen. 

Tip 1: Wanneer je vanuit het buitenland naar Nederland wilt bellen dan is het belangrijk dat de juiste landcode voor het nummer wordt geplaatst. Je wilt bijvoorbeeld bellen naar 0612345678 dan moet er 0031 of +31 voor het nummer geplaatst worden. Het wordt dan 0031612345678 of +31612345678

Tip 2: Zet je mobiele telefoon een keer uit- en aan. Hierdoor maakt de Ben simkaart opnieuw verbinding met het buitenlandse netwerk. Wanneer bellen nog steeds niet mogelijk is zoek dan handmatig naar een netwerk. Op deze pagina kun je terugvinden hoe je dit kunt doen 

Tip 3: Controleer in je mobiele telefoon of (data) roaming staat geactiveerd, op deze pagina kun je terugvinden hoe je dit kunt controleren.

Tip 4: Controleer of de instellingen correct in je mobiele telefoon staan. Kijk op deze pagina voor de juiste internetinstellingen.

Kun je na het volgen van de tips nog steeds niet bellen? Dan wil ik je adviseren contact op te nemen met de Ben klantenservice.

Heb je in Nederland MB Pauze aan staan? Dan wil ik je er op wijzen dat dit in het buitenland niet werkt. Dit komt omdat je gebruik maakt van een buitenlands netwerk.

Wil je geen mobiel internet gebruiken of alleen gebruikmaken van Wi-Fi? Dan adviseer ik je om je toegang tot mobiel internet uit te zetten om onverwachte kosten te voorkomen. Op mijn blog kun je nog meer handige tips vinden over het gebruik van je mobiele telefoon in het buitenland.

Uitzetten dataroaming
Wanneer je geen gebruik wilt maken van mobiel internet in het buitenland dan kun je dit voor de meeste iPhones op de volgende manier uitzetten:

  • Instellingen
  • Mobiel netwerk
  • Opties mobiele data
  • Data roaming (de button moet links staan)

Heb je een Android mobiele telefoon, volg dan de volgende stappen:

  • Instellingen
  • Meer netwerken
  • Mobiele netwerken
  • Roaming (het “vinkje” moet op “uit” staan)

Wanneer je de grens overgaat of wanneer je in het buitenland je mobiele telefoon inschakelt, ben ik wettelijk verplicht om je te informeren over de tarieven welke in rekening breng wanneer je gebruik maakt van je Ben simkaart. Klik hier om de tarieven in te zien welke ik rekening breng in het buitenland.

Een mobiel netwerk houdt niet op bij de landgrens. Soms is een signaal van een netwerk over de grens sterker dan het netwerk in Nederland. Jouw mobiele telefoon kan dan automatisch overschakelen op het sterkere, buitenlandse netwerk. Hoewel je fysiek in Nederland bent, maak je in zo’n geval wel gebruik van het buitenlandse netwerk en betaal je de hiervoor geldende tarieven.
Je kunt dit voorkomen door je mobiele telefoon in te stellen op "handmatig netwerk kiezen". Hoe je dat doet, staat in de handleiding van je mobiele telefoon of kijk op deze pagina.

Wanneer je een nieuw abonnement bij mij hebt afgesloten, is het niet mogelijk om naar buitenlandse nummers te bellen en te sms’en vanuit Nederland, tijdens de eerste periode dat je klant bij mij bent. In het buitenland kun je niet bellen en sms’en naar andere landen dan Nederland of het land waar je op dat moment verblijft. Nadat de eerste twee facturen zijn betaald worden deze blokkades automatisch verwijderd. 

Je kunt altijd:

  • Bellen en sms’en vanuit het buitenland naar Nederlandse nummers 
  • Gesprekken en sms-berichten ontvangen in het buitenland. 
  • Gebruikmaken van mobiel internet in het buitenland. Ik bescherm je tegen onverwacht hoge kosten voor internetgebruik in het buitenland door middel van een datalimiet. Klik hier voor meer informatie.

Buitenland blokkade eerder verwijderen?
Je bent als Ben klant bereikbaar in het buitenland en kunt Nederlandse telefoonnummers bellen en sms’en in het buitenland. Ook ben je beschermd tegen onverwacht hoge datakosten door een datalimiet in het buitenland. Wil je eerder gebruik maken van alle diensten met je Ben simkaart in en naar het buitenland? 

Heb je een sim only abonnement of een abonnement met mobiele telefoon welke je in één keer hebt betaald bij de aflevering van je abonnement dan wil ik je verzoeken een voorschot van € 100 te betalen. Wanneer je mobiele telefoon van Ben hebt bij je abonnement en deze betaal je in maandelijkse termijnen dan dien je een voorschot van € 200 te betalen. Het bedrag kun je overmaken naar bankrekeningnummer NL61 COBA 0733.9747.75, ten name van Ben. Vermeld altijd je mobiele nummer. Stuur vervolgens een betaalbewijs naar voorschot@ben.nl met als onderwerp “Voorschot buitenland”. Binnen 3 werkdagen zal ik de blokkade verwijderen. 

Door het betalen van dit voorschotbedrag, verwijder ik ook blokkade voor het bellen naar betaalde servicenummers.

Ik bied geen speciale internetbundel in het buitenland aan. Wanneer je je in een land in de EU (zone 1) bevind en je hebt een internetbundel dan gaat het verbruik uit deze bundel. Daarnaast breng ik voor iedere verbruikte MB 6 ct in rekening. Buiten de bundel betaal je ook het voordelige tarief van 6 ct. 

Ga je naar een land in de overige zones, dan worden de kosten voor het gebruik voor mobiel internet buiten de bundel in rekening gebracht. Klik hier voor een overzicht van alle tarieven welke in het buitenland gelden.

Sinds 1 juli 2010 zijn er binnen de Europese Unie nieuwe regels ingevoerd om consumenten te beschermen tegen onverwacht hoge kosten van mobiel internet gebruik met je mobiele telefoon in het buitenland. Voor meer informatie hierover kun je kijken op deze pagina.