Kies een onderwerp

Wat fijn dat je toch bij mij wilt blijven! Om je opzegging te annuleren, kun je contact opnemen met mijn klantenservice.

Het informeren van bedrijven en instanties bij een overlijden is al vervelend genoeg. Daarom werk ik samen met Closure, om het jou zo gemakkelijk mogelijk te maken. Via Closure kun je mij laten weten wat je wilt doen met het abonnement van de overledene: opzeggen of overzetten op naam van iemand anders.

En als je de informatie hebt doorgegeven voor het Ben abonnement, kun je meteen ook eenvoudig andere abonnementen en lidmaatschappen opzeggen.

Abonnement opzeggen
Volg deze link naar Closure, omdat er anders kosten voor deze service worden berekend.

Na ontvangst van de gegevens zeg ik per direct en kosteloos het abonnement op. Als de overledene een toestelcontract had, komen de verplichtingen uit dit contract sowieso te vervallen. De mobiele telefoon hoeft ook niet teruggestuurd te worden.

Abonnement overnemen
Je kunt het abonnement ook kosteloos overnemen. Hoe dat werkt heb ik in deze FAQ beschreven.

Wat jammer dat je bij me weg wilt gaan.
Ik zal je missen…

Houd er rekening mee dat als je je abonnement vóór het einde van de looptijd opzegt, ik de resterende abonnementskosten en eventuele toestelkosten in één keer in rekening breng.

Zeg je je abonnement op in verband met overlijden of emigratie, dan gelden er andere voorwaarden.

Wil je je abonnement opzeggen? Je kunt me op werkdagen tussen 8:00 en 17:00 bereiken op 0800 – 02 31 263. Liever online opzeggen? Dat kan via mijn contactformulier.

Je kunt ook alles over opzeggen lezen op ben.nl/opzeggen.

Wanneer je naar het buitenland verhuist dan kun je jouw abonnement bij mij beëindigen.

Maandelijks opzegbaar abonnement
Ga je voor een kortere periode naar het buitenland en wil je in de tussentijd je Nederlandse mobiele nummer behouden? Dan kun je er voor kiezen om je abonnement op de laagste bel/SMS-bundel te zetten via Ik Ben of de Ben app. Je abonnement loopt dan gewoon door, maar tegen lage kosten. Kom je later weer terug in Nederland, dan is jouw Ben abonnement dus gewoon weer beschikbaar. Handig hè!

Wil je het abonnement liever beëindigen? Dan kun je deze opzeggen. Ik hanteer een opzegtermijn van 1 maand. Neem hiervoor contact op met mijn klantenservice, zodat ik met je mee kan kijken en je eventuele opzegging kan verwerken. Op werkdagen tussen 9:00 en 17:00 word je meteen geholpen op 0800 – 02 31 263.

24 maanden abonnement
Is jouw 24 maanden abonnement nog niet afgelopen, dan kun je je abonnement vroegtijdig beëindigen. Ik zal de resterende abonnementskosten niet in rekening brengen.

Heb je op dit moment een abonnement met telefoon? Dan zal ik het resterende toestelkrediet wel in één keer in rekening brengen.

Als contractant kun je mij hiervoor mailen op het e-mailadres administratie@ben.nl. Vermeld in de e-mail de volgende gegevens:

  • Je klantnummer
  • Het te beëindigen mobiele nummer
  • N.a.w. gegevens
  • Gewenste datum van beëindigen van het abonnement
  • Bewijs van uitschrijving van de gemeente

Ik bevestig de opzegging vervolgens per e-mail aan je.

Ik hanteer een opzegtermijn van één maand. Dat wil zeggen dat je abonnement stopt in de maand nadat je hebt opgezegd.

Als je een 24-maanden abonnement hebt, kun je een maand vóór de einddatum van je abonnement opzeggen.